Budowanie atrakcyjnego doświadczenia w ofertach lokalnych, dzięki którym krakowski rynek turystyczny będzie mógł się wyróżnić, to jeden ze strategicznych obszarów działania Krakow Tourism Alliance. Dzięki gamifikacji (czyli wykorzystaniu mechanizmów znanych z gier w innych obszarach takich jak turystyka, biznes czy marketing i sprzedaż) więcej miejsc docelowych na mapie Krakowa będzie mogło przyciągać turystów i jeszcze bardziej zaangażować ich w swoją historię.
„To dla nas przede wszystkim możliwość rozwoju gamifikacji na naszym lokalnym rynku usług turystycznych. Kraków jest opowieścią, a gamifikacja jest idealnym narzędziem do opowiadania historii. Pozwala „szyć na miarę” i prowadzić do wyjątkowych miejsc, usług czy wydarzeń. Dzięki temu Kraków może wyróżnić się na tle innych turystycznych stolic Europy i stać się pożądaną destynacją zarówno na krótki city break, jak i dłuższe eksploracje.” – powiedziała Patrycja Curyło, współwłaścicielka Gamescape.
Krakow Tourism Alliance działa na rzecz zrównoważenia turystyki w oparciu o politykę turystyczną Krakowa, ściśle współpracuje z interesariuszami rynku turystycznego, angażuje i wspiera przedsiębiorców w komercjalizacji produktu turystycznego, dba o poprawę jakości usług turystycznych, oraz wdraża zintegrowaną komunikację marketingową w obszarze turystyki kulturowej, religijnej, kulinarnej, medycznej, biznesowej, kreatywnej i aktywnej. Do krakowskiej organizacji turystycznej należą już Miasto Kraków, krakowskie instytucje kultury, stowarzyszenia branżowe takie jak Krakowska Izba Turystyki, Polska Izba Turystyki z Oddziałem w Małopolsce czy też Małopolska Izba Hotele Gremium. Obecnie stowarzyszenie liczy 46 członków.