Konkurs GEEK to wydarzenie, w którym nauczyciele i uczniowie mogą wykorzystać swoje kompetencje informatyczne do tworzenia własnego projektu o charakterze edukacyjnym. Zadanie konkursowe polega na opracowaniu i przedstawieniu koncepcji gry edukacyjnej lub stworzeniu jej zastosowania o tematyce związanej z wynalazkami. Inicjatywa ma zachęcać do rozwijania umiejętności pracy zespołowej i zachęcać do nauki programowania, zasad grywalności w grze, poznawania mechaniki gier oraz jej praktycznego zastosowania.
„Gry i ich elementy towarzyszą nam praktycznie na każdym kroku. Umiejętność ich celowego i praktycznego stosowania wymaga praktyki. Konkurs Geek to bardzo dobra okazja, by te umiejętności udoskonalać. Podobnie, jak podczas zabawy w pokojach zagadek, tak i w tym wypadku uczniowie tworząc projekt mogą się wiele nauczyć – począwszy od twardych „skillsów” jak programowanie, po te „soft” czyli umiejętność uczenia się, pracy w zespole i rozwiązywanie złożonego problemu. Wierzymy, że te kompetencje dadzą młodym realną przewagę na rynku pracy wobec sztucznej inteligencji.” – powiedziała Magdalena Budek, projektantka gier i współwłaścicielka Gamescape.
Konkurs podzielono na 2 etapy – wojewódzki i ogólnopolski, każdy skierowany do szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Prace konkursowe będą poddawane ocenie przez jury w 2 kategoriach – koncepcja gry i implementacja gry. Finały regionalne odbędą się w poszczególnych województwach od połowy do końca kwietnia br. Finał ogólnopolski będzie miał miejsce 7 czerwca br. w Warszawie. Dla laureatów przewidziano nagrody, m.in. zabawę w przygodowych pokojach zagadek Adventure Room i eksplorację miasta w trakcie gry miejskiej z rozszerzoną rzeczywistością