Podczas debaty dot. sposobów na podnoszenie jakości usług turystycznych i rozwoju infrastruktury turystycznej z poszanowaniem lokalnej społeczności i środowiska naturalnego, Patrycja Curyło
z Gamescape wskazywała, że dobrym rozwiązaniem spełniającym te warunki jest gamifikacja.
„Gamifikacja, czyli włączanie elementów gier do kontekstów niezwiązanych z grami, może na nowo zdefiniować turystykę, a w niej: turystykę kulinarną, kreatywną czy ekoturystykę. Poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii – rozwiązań mobilnych czy rozszerzonej rzeczywistości, wprowadza element interaktywny do zrównoważonego podróżowania, czyniąc go bardziej satysfakcjonującym i edukacyjnym. Gamifikacja może nagradzać pożądane zachowania, takie jak korzystanie z ekologicznego transportu, czy zaangażowanie się w wydarzenia kulturalne. Może także pomóc w rozpraszaniu ruchu turystycznego
i kierować turystę w mniej uczęszczane, ale przez to bardziej ciekawe i nieoczywiste miejsca.” – powiedziała Patrycja Curyło.
W trakcie Forum Turystyki w Krakowie rozmawiano również o tym jak zyskać na nowych trendach, jak przygotować biznes na długofalowy sukces i jak można prowadzić działalność spełniając standardy zrównoważonej turystyki.