Magdalena Budek z Gamescape w Krakowie z tytułem „Strong Woman in IT” 2025
Magdalena Budek, współzałożycielka i projektantka gier w Gamescape, została uhonorowana tytułem „Strong Woman in IT” w ramach raportu „Strong Women in IT 2025- Global Edition”. To międzynarodowe wyróżnienie podkreśla jej znaczący wkład w branżę nowych technologii i w obszarze rozrywki typu escape rooms, a także inspiracyjną rolę dla kobiet w IT.
2025-10-30, 10:05

W tegorocznym wydaniu raportu Strong Women in IT znalazło się 231 historii wyjątkowych kobiet- liderek z branży technologicznej, a wśród nich- Magdalena Budek.

Magdalena Budek, filolog francuski z wykształcenia, od lat działa w sektorze edutainment i gier, współtworzy marki Gamescape i EscapeCity, projektuje pokoje zagadek, gry miejskie, wirtualne doświadczenia oraz edutainmentowe rozwiązania z wykorzystaniem technologii AR. W swojej pracy łączy kreatywność, technologię i edukację tworząc rozwiązania wpływające na społeczeństwo, rozwój kompetencji i dostęp kobiet do sektora technologicznego.

Wybrałam branżę nowych technologii ze względu na jej ciągły rozwój i nieograniczony potencjał do tworzenia innowacji. Bycie częścią tej dynamicznej dziedziny pozwala przyczyniać się do kształtowania przyszłości i odkrywać kreatywne rozwiązania.” – mówi tegoroczna laureatka tytułu.

Wyróżnienie „Strong Woman in IT przypomina o konieczności wspierania różnorodności, budowania środowiska, w którym kobiety w technologii przełamują schematy, mają głos i wpływ oraz są wzorem do naśladowania dla kolejnych pokoleń.

*******

Magdalena Budek – filolog francuski z wykształcenia, projektantka pokoi zagadek, gier miejskich i wirtualnych z zamiłowania. Aktywna przedsiębiorczyni, współtwórczyni Gamescape i Escapecity – marek z branży edutainment i escape room. Projektantka teatralnych scenografii w pokojach zagadek, autorka oryginalnych rekwizytów dla graczy (high-tech props) oraz webdesignerka. Szeroko rozumianą grafiką zajmuje się zarówno offline jak i online, tworząc przestrzenie 360° w online escape rooms i grafiki w aplikacjach do gier miejskich z Augmented Reality (AR – Rozszerzona Rzeczywistość). Współtwórczyni prestiżowego projektu adaptacji idei escape room w instytucji kultury – „Filharmonia Escape Room”, realizowanego dla Filharmonii Krakowskiej oraz gry o polskich malarzach dla Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – zagrajwsztuke.pl.

KONTAKT / AUTOR
Daria Kozieja
690271363
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.