Gramy w cyberbezpieczeństwo razem z konkursem GEEK – Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe
Gamescape już po raz trzeci zostało partnerem Ogólnopolskiego Konkursu GEEK- Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe wspierając rozwój pasjonatów technologii i gier wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Organizatorem wydarzenia jest Polskie Towarzystwo Informatyczne.
2025-06-18, 12:19

Popularność gier komputerowych staje się dziś fenomenem. Wykorzystuje się je nie tylko w rozrywce, ale także w wielu innych dziedzinach życia. Gry przyczyniają się do zmiany świata realnego, pomagając w rozwoju różnych umiejętności. Konkurs GEEK to wyzwanie i propozycja dla nauczycieli i uczniów do spróbowania swoich sił w stworzeniu własnej gry, własnego projektu o charakterze edukacyjnym. Gamescape – firma specjalizująca się w projektowaniu pokoi zagadek i gier miejskich z wykorzystaniem rozszerzonej technologii, została oficjalnym sponsorem nagród konkursu. Współpraca ta podkreśla zaangażowanie firmy w wspieranie talentów w obszarze nauki, technologii i gier.

Wspierając konkurs chcieliśmy zwrócić uwagę, jak ważne jest wzmacnianie rozwoju dzieci i młodzieży i ich własnych zainteresowań poprzez gry. Tegoroczne projekty dowodzą, że kreatywność nie ma granic, a za pomocą gier można przedstawić różne perspektywy i sposoby myślenia o jednym temacie – cyberbezpieczeństwie. Cieszy nas fakt, że młodzież sięga po gry by rozwijać swoje zainteresowania i pasje, poszerzyć umiejętności i zdobyć nowe kompetencje. To zaszczyt móc ich nagradzać za odwagę i niezwykłe pomysły.”- mówi Elżbieta Zwolak, współwłaścicielka Gamescape.

Konkurs GEEK co roku rozpoczyna etap regionalny w 2 kategoriach: koncepcji gry i implementacji gry. Zwycięzcy uczestniczą w finale konkursu, który organizowany jest w Warszawie. Tegoroczna edycja koncentrowała się wokół tematu cyberbezpieczeństwa - niezwykle aktualnego i ważnego w dzisiejszym świecie cyfrowym. Uczniowie tworzyli gry, które nie tylko bawią, ale przede wszystkim edukują – uczą bezpiecznego korzystania z technologii, rozpoznawania zagrożeń i dbania o higienę cyfrową.

***************

Gamescape powstała w 2015 roku w Krakowie. Jej misją jest łączenie edukacji i zabawy w wyzwalaniu talentów i potencjałów, integrowanie zespołów poprzez aktywację współpracy, wykorzystania logicznego myślenia i działania pod presją czasu. Jest jedną z największych firm w branży escape room w kraju, jedną
z najstarszych w Krakowie. Od ponad 10 lat zespół Gamescape projektuje i tworzy gry miejskie, obiektowe
i rozrywkę w stylu escape rooms w wersji pozytywnej – Adventure Rooms – stacjonarnie, mobilnie i online, dla klienta indywidualnego i grup zorganizowanych. Grywalizacja, fabularny suspens i nowoczesna technologia rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality) to stałe elementy oferowanych wrażeń. Twórcy Gamescape mają na koncie ponad 15 wybudowanych pokoi zagadek, ponad 1300 przeprowadzonych gier miejskich, a z ich oferty skorzystało już 100 tyś. osób. Gamescape jest współautorem m.in. „Filharmonia Escape Room” – prestiżowego projektu organizowanego dla Filharmonii Krakowskiej. To również laureat nagród: ODYS 2023 i 2024, oraz Polskiej Nagrody Przedsiębiorczości 2023. Gamescape to Miejsce Przyjazne Rodzinom z Dziećmi. Firma jest członkiem Polskiej Izby Turystycznej, Małopolskiej Organizacji Turystycznej oraz regionalnych: Krakow Tourism Allinace i Krakowskiej Izby Turystycznej. 

Więcej informacji na temat Gamescape na stronie www.gamescape.pl

KONTAKT / AUTOR
Daria Kozieja
690271363
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.